GÖTEBORG

Heeeej!
Nu är jag hemma igen.
Efter 3 dagar i göteborg.
UNDERBART.
Ska berätta hela historian nu, har ändå inget att göra så.


Tisdag
Det var dagen vi åkte. Vi skulle åka kl 22.55 med buss från tcentralen och jag hade inget och göra och det är så tråkigt att bara vänta så jag åkte till rimbo först och sen åkte vi där ifrån, Jag och Louise
Vi skulle åka buss i 7 timmar. Suck.
Men det var riktigt riktig mysig. Jag sov typ ingenting, lyssnade bara på ipoden<3 och kollade ut genom fönstret.

Onsdag
Vi kom fram till Göteborg central 06.30 och tåget till alingsås gick kl 6.

Men vi kom iallfall dit. Där på perongen stod Volfgang( Louise mosters man) och väntade på oss.
Han var ganska gammal och hade jätte mörk röst. Men väldig trevlig.
Sen åkte vi "hem" till huset i alingsås. Där Louise kusin Simon, hans flickvän Sofia och hans kompis Micke som också var från stockholm var. Men dom sov.

Volfgang (diggar namnet) visade oss runt i huset som var fint. Fast dom har vattenläcka i köket så dom har rivit upp hela golvet och deras sovrum som ligger över.

Men efter våran lilla guidad tur så åkte Volfgang till jobbet och vi gick och lade oss. Vi sov ju bara 1 timme på bussen.

Sen runt 13.00 blev vi väckta av Simon som kastade sig ner brevid Louise.
Dom hade ju inte träffats på ungeför 2 - 3 år sedan.
Hans Kompis Micke hälsade vi på men hans tjej var på jobbet.

Vi pratade med dom och så sen bestämmde vi oss för att gå till alingsås "centrum" och äta frukost.
Det gjorde vi. Dom visade oss runt där och det var ganska litet men mysigt.
Vi hälsade på Sofia för hon jobbade där och sen hyrde vi en film.

Vi gick hem och skulle se på filmen och då var Louise moster, Simons mamma hemma.
Hon var jätte gullig och trevlig tycker jag. Och väldigt lik Louise mamma, på något vis iallfall.
Vissa detaljer i utseendet och lite på sättet med.
Men hon var jätte gullig.

Vi kollade på filmen, eller halva. Den var ingen bra. En kille blev typ halshuggen av en man på en cykel, med hjulet.
Den var lång och tråkigt så vi bytte film till Die hard 4.0, den är bra asså.

Under den kvällen hände det typ ingenting, vi bara chillade och kollade på tv sen gick vi och lade oss.


Torsdag
Idag skulle vi åka och shoppa, och träffa Vanessa o hennes nya kille som bor i göteborg, Dennis.
Vi tänkte först åka till Partille för där fanns det tydligen ett bra ställe att shoppa, men vi åkte in till Göteborg istället.
Där träffade vi dom, Dennis var väl inge specill. Snäll, lite tråkig.
Jag och Louise kan inte shoppa med killar, det går typ inte. Det är svårt.
Så vi kollade typ inte på några kläder försen dom hade gått.
Då vi hittade massor.
Jag köpte fyra saker, två hängsel kjolar, en shorta och ett linne.
Louise köpte två saker, en hängsel kjol och en shorta.
Sen gick vi runt och letade efter en väska men hittade ingen.
Den dagen skulle vi också träffa Matte och Marcus. Två Göteborgare som vi har börjat prata med  på internet genom några andra kompiar.
Men vi var väldigt trötta så vi orkade inte och åkte hem istället.

Hemma i alingsås hände det typ ingenting. Vi kollade på tv sen frågade Jasmine( Louise moster) om vi ville åka och kolla på hennes jobb, en skola.
Samma inriktning som jag ska gå. textil desig. (I en skola som heter vackstanäs, ligger utan för södertälje)
Det ville vi, eller jag ville.  Det var spännande och se hur andra har det, och jag började länga till jag börjar.
Men det kommer jag få äta upp sen när jag börjar. Lovar det.

Fredagen
Vi sov typ ganska länge och det tog ett tag innan vi kom in till göteborg.
i åkte till Kungsbacka där Dennis bor och träfade dom.
Vi gick runt lite, och Dennis var dryg.
han ville att jag och Louise ska gå hela tiden, tyckte vi var jobbiga. Biaaatch.
nerå men det gjorde vi efter ett tag.
Skulle ju träffa Matte och Mackan.

Dom var as sköna och jätte söta. Matte och Mackan alltså.
Kännde inte igen dom alls men vi fick jävlig bra kontackt med dom. vi gick om kring och pratade och komenterade  varandras dialeketer och sånt. Hade skit kul. Dom hade typ exakt samma humor som jag och Louise har.
 När vi skulle åka hem så kändes det som om vi hade känt dom jätte länge.
Kommer sakna dom :(
Kommer ju inte ses på ett låångt tag. Fast vi  sa att dom skulle komma upp till oss och bo hos Louise.
Det måste dom.  As härliga människor var dom. Yey  =)

Sen iallfall så åkte vi hem, Simon och Micke var inte hemma. Dom var på rolling stones konserten och skulle bo på hotell.
Så det var bara jag Louise, Volfgang och Jasmin hemma. Vi kollade på en film om en smitta som folk fick genom blodet så att dom blev zombier och ville döda fler människor osv.
Den var ganska bra, men mysko. När vi skulle kolla på den så gick jasmine och Volfgang ut och skulle sova (Dom som i husbilen som låg på grösmattan). så vi fick hela huset för oss själva. hehe
Men vi gick och lade oss efter filmen för vi skulle ju upp tidigt, dax för oss att åka hem.

 Kom hem ungefär kl 23 idag och åkte från göteborg 13.30.
Snacka om låång resa.
Men nu är jag hemma :)


Puss och hej


- Det gör inte ont när jag faller från en barstol.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0