Mardröm

Inatt drömde jag en mardröm, den var jätte läskig.
Men tror inte att den är lika läskig när jag berättar men det tänker jag göra iallfall för den var äcklig.

Det började med att jag och Madde skulle åka till södertälje och sedan till vackstanäs.
Först skulle vi ta tåget som var jätte mycket försenat, men väl på märkte vi att någonting inte stämde.
De hade blivit kapat av några slags monster eller nej man kan inte kalla det monster utan varelser, jag kan ine beskriva dess ansikte men kroppen var exakt som en varulvs kropp.(Speciellt den i harry potter)

Men iallafall, så vi drog ner ett fönster och när tåget saktade ner för en station hoppade vi ut.
Ttyvär var det jätte många som såg det och fler började göra samma sak vilket gjorde att de här varelserna satte av efter oss.
Och det var då madde försvann, har ingen aning om vart hon tog vägen men jag vart iallafalll helt ensam och började springa på tågrälset (det var en torr varm sommardag) efter ett tag märkte jag att jag hade ensåndär efter mig och jag blev livrädd.
Jag vek av in i skogen och den kom såklart efter.Den var inte så snabb så den fick inte tag i mig. Men jag blev jätte trött och varelsen såg ut som om den var på premenad.

Jag kom till en sjö och började simma.
Då märkte jag att den var en jävel på att hoppa ,för den tog satts och hoppade över hela sjön.
sammtidigt som jag simmade märkte jag att det blev tungt så jag tog av min röda tjocktröja ( hade svarta short och ett vitt linne under tjocktröjan). Men nu visste jag inte vad jag skulle göra. De hade nu blivit 3 stycken och jag var omringad.
Men jag var ju tvungen att ta migupp så jag smög upp bakom ett träd.
Och de såg mig inte.

Efter att ha smygit ett tag började jag springa. Efter kanske några minuter kom jag fram i spåret vid skolan ( såkalrt var vägen kortare i drömmen) Men då kom dom igen. Jag blev livrädd och började springa och de efter.
Men det verkade som om de inte såg mig, de bara sprang.  Så jag tvärstannade, De med.
Men de såg mig inte.  De stog där tätt tätt intill och bara lystnade och jag försökte vara knäpp tyst. DÅ förstod jag att de bara såg starka färger. Jag syntes inte eftersom jag nu bara hade svarta och vita kläder på mig.

Efter att de hade gett sig av började jag gå igen och kom till skolan och gick in i mellangård där hittade jag Madde. Ensam.
Hon var livrädd och sa att de vaktade hela skolan och att alla andra var inlåsta i skolan.
Men så kom det upp en varelse till när vi stod och pratade. Vi låste snabbt in oss på toan men det var då varelsen började säga med mörk läskig röst
- Madeleine jag vet att du gömmer dig där inne, du är den ända på skolan som vi inte har fångats eller är död.
Kom ut nu annars bryter jag upp dörren och det får du straff för.
Och Madde öppnade, varelsen visste inte att vi var 2 eftersom han inte kunde se mig. (Madde hade en rosa tröja på sig)
Så hon följde lydigt med honom, jag tätt efter.
Mennär vi var på "skolgården" viskade jag till henne att de bara ser färg. Så klart hade varelsen bra hörsel så den hörde mig, men madde kastade av sin tröja och vi började springa, varelserna efter.
Vi sprang in i skogen och de jagade oss. Vi var livrädd.

Tillslut var vi helt ensamma och vi gömmde oss i ett busksnår.
Men tyvär när Madde skulle resa sig upp och kolla om de hade kommit efter oss. Stod det en mitt framför och hörde henne.
Då bet varelsen henne i halsen.
Det var den hemskaste delen för jag såg hur hennes ansikte började förvandlas och hur hela kroppen förandlades och blev äcklig, usch. Men då kom min hjälte.
Albus dumbledor (rektorn i Harrypotter) och förvandlade henne tillbaka och det var då jag vaknade =).

Kanske inte låter så läskig men det var den,men hade ett lite konstigt slut.
Tihi

Idag har jag varit i stan och shoppat med mamma.
Fick en tröja och en schal av mamma och köpte själv två linnenn på gina. Det var nice.
Sen nu har vi hyrt 3 filmer som vi kollar på.
Och Imorron ska jag åka till Sumpan och kanske inhandla något tyg med Elin och Nina och Maria kanske ska med.
Hoppas.

PUSS

Kommentarer
Postat av: madde

ohhh mycket läskigt!! den där dambludore en trevlig prick! :D hahah <3

2008-06-13 @ 00:10:03
Postat av: Nina

HAHA, så jävla underbar, speciellt slutet när Albus dumbledor kommer!!

2008-06-13 @ 20:27:13
URL: http://nicaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0